Helsegevinst







Hvis kjemoterapi ikke virker, skyld på C-vitamin eller???? Appelsiner p a  kvist    15.11.08 Av: Sverre Paaske

C-vitamin er visst ikke negativt for kjemoterapeutisk behandling likevel, eller har det noen gang vært det? Hvem mener hva og hvilken agendaer har lurt i bakgrunnen. Er de der fremdeles?  Denne gang er det US Memorial Sloan-Kettering Cancer Center som tar en sveip mot vitamin C, fordi det ’reduserer’ virkningen av kjemoterapi. Når vi blir fortalt at så lite som 100 mg vitamin C kan motvirke behandling med kjemoterapi, da er det på tide å lukte lunten.

Vitamin-C bremser kreftvekst - 14.08.2008 Av: Speciallæge Claus Hancke
Speciallæge Niels Hertz  Vitalrådet i DanmarkC vitaminer 1

Artikkelen er på klingende Dansk

Mere end 30 års erfaring har vist kræfthæmmende effekt af vitamin-C i såvel reagensglasforsøg, dyreforsøg som humanforsøg.
Alligevel anser Kræftens Bekæmpelse det ikke for acceptabelt at anvende endnu.

 

Kreftceller avskyr kål
- 18.04.2008 Av: www.ofg.no

K a lVisste du at kål inneholder store mengder kreftbekjempende molekyler? Studier tyder på at hodekål, brokkoli, blomkål og rosenkål er blant våre viktigste grønnsaker når det gjelder å forebygge kreft.
Gentest for prostatakreft - 06.02.2008 Av: Sverre PaaskeFrank Zappa
Personer med økt risiko for prostatakreft kan snart identifiseres med en enkel DNA-test. Dette håper forskere ved Karolinska Institutet (KI) i Stockholm.
Alternativ behandling og kreft
- 09.04.2007 Kilde: www.kreftforeningen.no

Det kan være vanskelig å orientere seg i vrimmelen av tilbud om alternativ behandling. Vi har samlet en del generelle råd, samt noen spørsmål det kan være viktig for deg å reflektere over.




Helsegevinst forum
 
Utviklet av Tag Studio AS, drevet med Mediaweb.