Helsegevinst







Sulforafan

Rødvin gjør deg slankere - 14:58 - 07.09.2011 Av: Sverre PaaskeRdvin i helsegevinst

Det er nesten for godt til å være sant, men redaksjonens favorittdrikke nest etter vann, rødvin, holder deg faktisk slank! Rødvin seiler opp som noe av det sunneste vi kan drikke.  En rekke studier kommer på løpende bånd som viser til at rødvin er bra for blant annet hjertet og immunforsvaret vårt.   Nå er det også dokumentert at et moderat inntak på ca. 1 glass rødvin om dagen holder deg slankere enn om du ikke drikker rødvin!

Spanske forskere har grundig analysert 31 forskjellige publiserte studier på helseeffekten av rødvin, og funnet ut at rødvinsdrikkere faktisk holder seg slankere enn om du ikke drikker rødvin!


Data fra over 42.000 mennesker ligger til grunn for konklusjonen om at et moderat inntak på 1 glass rødvin om dagen faktisk holder deg slankere, sammenlignet med de som ikke drikker rødvin.  Samtidig viser undersøkelsen at de som drikker sprit får økt magefett og vekt.


Forfatterne bak studien påpeker allikevel at et høyt inntak av rødvin, vil gi negativt utslag på magemålet – så de anbefaler alle å begrense seg til 1 glass per dag.

Kilde:
Alcohol consumption and body weight: A systematic review.
Nutrition Reviews, August 2011.

 





Helseposten

Helsegevinst web shop

Helsegevinst webshop
 
Utviklet av Tag Studio AS, drevet med Mediaweb.